Kenali Pokok Kaum Yahudi | Pokok Qharqad

12 ulasan

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Perang berpanjangan di Palestin menyedarkan kita bahawa Pelampau Zionis Israel dari kaum Yahudi adalah musuh Islam yang nyata. Untuk memenangkan peperangan melawan musuh, kita seharusnya mengetahui perkara-perkara berkaitan dengan musuh kita. Pada artikel kali ini, saya cuba untuk menceritakan mengenai Pokok Kaum Yahudi iaitu Pokok Qharqad yang pada akhirnya nanti akan ada hubungkait dengan peperangan melawan musuh Islam ini.

Pokok Qharqad 

Kenali Pokok Kaum Yahudi | Pokok Qharqad

Pokok Qharqad dikenali sebagai Boxthorn tree dalam Bahasa Inggeris dan nama saintifiknya adalah Lycium ferocissimum. Pokok ini mempunyai hubung kait dengan kaum yahudi seperti yang diceritakan dalam hadis yang berbunyi:-
"Kiamat Tidak terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi. Kaum Muslimin akan membunuh mereka sehingga orang Yahudi terpaksa bersembunyi di belakang batu dan pohon. maka, batu dan pohon itu pun berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah. Ini ada orang Yahudi dibelakangku, bunuhlah dia!' Semua pohon akan membantu kecuali pohon qharqad kerana ia termasuk pohon orang Yahudi" - Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.

Sejak dahulu, Kaum Yahudi telah berusaha menanam sebanyak-banyaknya pokok ini sebagai persediaan menentang Tentera Muslim pimpinan Al-Mahdi. Sehingga kini, penanaman di Israel dan Palestin dipergiat. 

Setelah mengetahuinya, tindakan perlu diambil, sebab itu usaha pertama kita adalah untuk cuba mengenali pokok qharqad ini. Setelah mengenalinya, sekurang-kurangnya apabila menemuinya nanti kita sudah tahu dan boleh "memusnahkannya" agar pihak musuh tidak dapat berlindung kelak seperti yang diceritakan dalam hadis di atas.

Jadi jelas di sini, pihak musuh sudah bersedia dengan usaha mereka memenangkan peperangan akhir nanti. Sementara kita? Apa usaha kita? Sudahkah kita meningkatkan keimanan kita agar tidak mudah di pujuk rayu Dajjal kelak? Tanya diri sendiri. Sesungguhnya tipu daya, fitnah dan helah semakin dahsyat nanti. Semoga kita terus dalam lindunganNya dan diberi rahmat untuk mendapat khusnul khotimah.




Artikel disediakan oleh:-

testimoni
Dasir Rounin

Admin ghairah menulis untuk melempiaskan buah fikiran sebagai manfaat kepada pembaca kerana "Sebaik-baik manusia diantaramu adalah yang paling banyak manfaatnya bagi orang lain." (H.R. Bukhari).

BLOG PRODUK SERVIS

Artikel Terkait

12 ulasan

  1. maksudnya nampak je pokok ni , tentera muslim taw le ada yahudi ganas bersembunyi di sebalik pokok ni...hihihi tu kan maksud di sebalik..

    BalasPadam
  2. Haaa..lebih kurang macam tu la~

    BalasPadam
  3. Memang takut ketika kiamat tiba.

    BalasPadam
  4. Subahanallah..terima kasih infor yang sangat bermanfaat

    BalasPadam
  5. saya teringin juga nak tanam pokok ini sebab nak kaji rasionalnya hadis tersebut

    BalasPadam
  6. Semoga Allah beri kemenangan kepada umat Palestine

    BalasPadam
  7. tapi macamnelah negara arab yang kita anggap suci tu pun dah macam negara barat...

    BalasPadam
  8. Ya Allah, kita. Pun kena buat persediaan 👆👆

    BalasPadam
  9. Terima kasih atas perkongsian. Mari tingkatkan amalan. Esok Jumaat, jangan lupa alKahfi

    BalasPadam
  10. Dasar pengecutkan Yahudi ni. Awal2 dah standby nak menyorok

    BalasPadam
  11. kecut perut bila baca ttg akhir zaman. tq for sharing

    BalasPadam

Catat Ulasan